Pentru Scoala
Horoscopul zilei
Cultura generala
Cea mai lunga domnie a unui rege a fost cea a lui Louis al XIV-lea, in Franta, care a fost incoronat la varsta de 5 ani, si a fost detronat de moarte 72 de ani mai tarziu.
› vrei mai multBancul zilei
Ursul polar cu fiu-sau mergeau printre sloiruile de gheata , iar la un moment dat puiul il intreaba pe tat-su:
-Auzi,tata,bunicul a fost urs polar?
-Da,tata!
-Dar strabunicul tot urs polar?
-Da,tata!
-Dar strastrastrabunicul tot urs polar?
-Da,tata,toti am fost si suntem ursi polari!
-Auzi,tata,eu cred ca sunt din alt neam,ca mie mi-au inghetat picioarele!
Shop Clopotel.ro
Evaluare Nationala | Bacalaureat | Subiecte Examen | Forum | Arhiva | Referate |
home : Invatamant : Subiecte_date_la_examen : Bacalaureat : Subiecte Bac 2005
Romana
Limba si literatura romana - barem - sesiunea II proba A varianta 3
Varianta de download:
Tip fisier: pdf Marime: 114425 bytes |
BAREM DE CORECTARE SI DE NOTARE
Sesiunea august - septembrie 2005 Varianta 3
Nota! Se acorda acelasi punctaj pentru raspunsurile redactate in spiritul
solutiilor din barem.
Subiectul I (40 de puncte)
1. Patru expresii/ locutiuni - de exemplu: a-si vedea visul cu ochii, a sorbi
(pe cineva) din ochi, a lua (pe cineva) la ochi, cu ochii inchisi, plin ochi
etc. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
2. Alcatuirea corecta a celor doua enunturi. (2 p.+ 2 p.) 4 puncte
3. Corectarea enuntului: Poezia pe care am citit-o creeaza oricarui admirator
al operei lui Blaga o impresie puternica. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
4. Marci lexico-gramaticale: verbe la persoana I singular (de exemplu: "ma
pierd", "incerc", "simt"), pronume personale la persoana
I singular (de exemplu: "m-", "de mine") etc. (2 p.+ 2 p.) 4 puncte
5. De exemplu: verbele la modul conditional-optativ exprima actiuni posibile;
sustin caracterul reflexiv al textului poetic; exprima relatia cauza-efect;
constituie premise ale discursului liric etc. 4 puncte
6. De exemplu: "anotimpuri ", "zile ", "saptamani
", "luni" etc. (1 p. + 1 p. + 1 p. + 1 p.) 4 puncte
7. Motivarea alternarii scrierii la inceput de vers (de exemplu: particularitate
a versificatiei in poezia moderna; scrierea cu majuscula marcheaza inceputul
ideilor sau al secventelor poetice; scrierea cu litera mica la inceput de vers
este utilizata pentru a nu intrerupe unitatea de sens, curgerea ideii poetice
etc.): 4 puncte
- explicatia argumentata, coerenta, respectand normele de exprimare corecta,
de ortografie si de punctuatie - 4 p.;
- explicatia aproximativa, cu ezitari in argumentare si in redactare; abateri
minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 2 p.;
- simpla mentionare a unui aspect corespunzator cerintei; ezitari in redactare;
unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 1 p.
8. Precizarea unui rol al enumeratiei (de exemplu: figura de stil de constructie,
care, prin insiruirea unor termeni privitori la aceeasi tema, duce la amplificarea
ideii poetice exprimate, aici, atotputernicia iubirii; se realizeaza gradatia
ascendenta a discursului liric; enumeratiile din text pregatesc ideea poetica
exprimata in comparatia din finalul poeziei, efectul de inaltare pe care iubirea
il are asupra indragostitului etc.). 4 puncte
9. Comentarea ultimei strofe, prin evidentierea relatiei dintre ideea poetica
si mijloacele artistice (de exemplu: iubirea, cale de cunoastere a sinelui si
sursa a senzatiei de zbor; relatia timp - iubire; metafora, comparatia, enumeratia,
simbolul; versificatia etc.): 4 puncte
- comentarea argumentata a versurilor, prin sublinierea relatiei dintre ideea
poetica si mijloacele artistice; respectarea normelor de exprimare corecta,
de ortografie si de punctuatie; incadrarea in limita de spatiu precizata - 4
p.;
- comentarea versurilor doar prin prezentarea mijloacelor artistice sau a ideii
poetice, fara sublinierea relatiei dintre ele; ezitari in redactare; abateri
minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 2 p.;
- incercarea de comentare, fara valorificarea convingatoare a textului poetic;
unele abateri de la normele de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie
- 1 p.
10. Prezentarea semnificatiei titlului (de exemplu: titlul este o metafora care
concentreaza tema poeziei; sugereaza atitudinea poetica fata de iubire, dezvoltata
in discursul liric etc.): 4 puncte
- prezentarea argumentata, nuantata, a semnificatiei titlului, in relatie cu
textul poeziei; respectarea normelor de exprimare corecta, de ortografie si
de punctuatie - 4 p.;
- prezentarea logica a semnificatiei titlului, cu trimiteri insuficiente la
textul poeziei; abateri minore de la normele de exprimare corecta, de ortografie
si/ sau de punctuatie - 2 p.;
- incercarea de explicare a semnificatiei titlului; unele abateri de la normele
de exprimare corecta, de ortografie si/ sau de punctuatie - 1 p.
Subiectul al II - lea (10 puncte)
Se vor puncta urmatoarele elemente:
a) Respectarea conventiilor specifice stilului epistolar: 2 puncte
- data si locul redactarii scrisorii, semnatura (numai daca toate cele trei
elemente apar in compunere - 1 p.);
- formula adecvata de adresare, formula adecvata de incheiere (numai daca amandoua
elementele apar in compunere - 1 p.).
b) Continutul si structura textului: 5 puncte
- continutul adecvat cerintei (dezvoltarea temei prin idei personalizate, in
succesiune logica - 2 p.; schematism in dezvoltarea temei, aspecte banale sau
de circumstanta - 1 p.; nerespectarea temei - 0 p.);
- integrarea adecvata a cuvintelor date (integrarea a 5-6 cuvinte - 2 p.; integrarea
a 3-4 cuvinte - 1 p.; neintegrarea cuvintelor sau integrarea a 1-2 cuvinte -
0 p.);
- ordonarea continutului scrisorii, conform celor trei parti ale oricarei compuneri
- 1 p.
c) Corectitudinea limbii utilizate (Punctele se acorda numai daca raspunsul
se incadreaza in limita minima de spatiu precizata.): 3 puncte
- registrul stilistic adecvat cerintei, claritatea - 1 p.;
- corectitudinea exprimarii - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli de
lexic sau de sintaxa);
- ortografia si punctuatia - 1 p. (0 p. pentru doua sau mai multe greseli).
Nota! inlocuirea sau adaugarea altor date si/ sau nume decat cele precizate
atrage dupa sine neacordarea punctajului pentru subiectul al II-lea.